Dimineți de mămică

De când sunt mămică îmi petrec majoritatea dimineților doar eu cu puiul de om (soțul fiind plecat, datorita jobului, multe luni din an), am ales însă să povestesc despre o dimineta în care este prezent și EL (soțul), care se află momentan la domiciliu, încearcand să recupereze timpul pierdut departe de noi și să mă ajute în meseria asta de mămica veșnic obosită.

Să începem zic cu puiul de om care s-a trezit cu noaptea’n cap. Arată disperat înspre fereastră și vorbește într-o limbă cunoscută doar de el. Pesmne a văzut vreo cioară rătăcită în copacul din față ferestrei sau poate doar copacii mișcati de vant. Bun, se plictisește repede de monolog și începe să exploreze partea cea mai expusă a corpului meu și anume fața. Îmi bagă degetele în nas, în gură, în ochi, în urechi, mă trage de păr.

Partea cu părul este picătură care umple paharul, după o noapte cu alăptari dese și mârâieli nesfârșite, merit și eu un măcar 5 minute extra de somn dimineața.

Îl iau ușor de subsori și îl așez lângă taică-su, iar eu mă bag rapid cu capul sub așternuturi. Incântat maxim își reia activitatea de explorare pe față lui. Îl trage de păr și îi lipește câte o palmă, mică și pufoasă, peste obraz.

El se trezește, își pupa puiul și îl zmotoceste puțin, apoi liniste… Aud niște jucării răsturnate, sunete de jucării „cântăcioase” si  cărți ce lovesc podeau – clar a dat iama IAR în cărțile mele.

Și liniște… care nu durează mult și este intrerupta de niște sunete de mânuțe ce lipăiesc de zor într-o baltă.

Cum „dorm ” eu așa liniștită nu mă pot abține să nu mă întreb: „- Oare unde-i balta? Sper că nu pe mobilă să îmi ude cărțile. Si El unde e?”

Aud niște tălpi apăsând ferm podeaua și un copil căzut la pământ plângând.

Da, s-a trezit și El și da, i-a luat cană cu apa din mână. Aud apoi conversația tata fiu:

„-Ce ai făcut tati aici? Hai să îți dea tati pantalonii cu Snoopy.”

Se pare că  începe lunga și anevoioasă procesiune de „Imbracat, schimbat, hranit”.

Trebuie să va spun că pantalonii cu Snoopy sunt de fapt pijamale, iar el nu face decât să îl schimbe din pijamale în alte pijamale. Hai să las pijamalele (deși sunt cam subțirele pentru vremea asta) și să încerc să adorm. El intra vijelios in dormitor sa ia un scutec. E clar ca iar a lasat puiul in fundul gol pe canapea, sper doar sa nu faca vreun pișu acolo.

Se face liniște, semn că au plecat la bucătărie pt micul dejun.

Mă gândesc cu groază la ce vor mânca. Deși am specificat de n ori că puiul mănâncă dimineață fructe, de fiecare data avem aceeași conversație:

„Eu: -A mâncat bebe de dimineață?
El: -Daaaa! Eu: Ce?
El: De toate.
Eu: Mai exact?
El: Brânză, pâine, ouă, măsline, etc.
Eu: Nu ți-am zis să îi dai fructe
El: Nu a vrut. ”

Important de menționat este faptul că atunci când merg să fac curat în bucătărie găsesc pe jos cam tot ce poate intra în gură unui om, mai ales ce a ajuns în gură dar nu stat prea mult acolo și a făcut cale întoarsă pe podea.

Tot micul dejun este împrăștiat artistic pe podea. Nicio urmă de fruct ronțăit sau ceva asemănător.

CONCLUZIA: Nici măcar nu a încercat să îi dea fructe, El doar a pregătit micul dejun pentru el și i-a oferit și puiului cam ce a cerut.

Inapoi în dormitorul conjugal (devenit personal pentru câteva minute) încerc să profit de liniște și să adorm. Intr-un final adorm, visez urât și mă trezesc repede, în cealaltă cameră e încă suspect de multă liniște.

Aud niște pârțuri înfundate și un pui scremânduse. Imi dau seamă că puiul tocmai face caca în vreun colț (rar face în scutec, de obicei îl pun rapid pe wc). Nu aud nicio reacție din partea soțului (mai mult ca sigur ignoră sunetul că să nu fie nevoit să îl spele el), mă simt însă mult prea adormită să mă ridic să îl duc la toaletă: „Las’ că no fi băi, mai dorm și eu un minut .”

Aud bătăi în ușă de la dormitor: „- Mamă, mamă, mama”, ușă se deschide și din spatele ei răsare micul prinț cu taică-su în urmă lui traducându-mi nevoile Inălțimi sale:

„El: Cred că îi e somn.”

Iau puiul în brațe și îl pup. Mă țintuiește în loc un miros deloc străin.
„Eu: A făcut caca? (ca și cum nu auzisem mai devreme ) De ce nu l-ai schimbat?
El: Serios? Eu nu am mirosit nimic.”

SERIOS!?

Mă ridic, îmi iau puiul și purced să spăl curul Măriei Sale.

Să înceapă ziua

Zilele voastre cum incep?

Urmariti pagina de facebook a blog-ului ( link aici) sau apasati butonul de follow pentru a primi toate noutatile direct pe mail.

Leave a Reply

