Drobul de sare din capul meu

Prostia_01  Îmi place mult povestea Prostia Omenească a lui Creanga. Mă amuză teribil, o recitesc cu plăcere ori de cate ori am ocazia și bonus îmi ofera morala de mare efect.

Așa într-o doară, trecând peste morala poveștii mi-a fulgerat prin minte gândul ,,ce s-a întâmplat oare cu copilul asupra căreia stătea drobul de sare?”. Ipotetic vorbind, mă gândesc ca drobul asta de sare a planat asupra-i cam toata viată. Nu îmi imaginez ca a devenit vreun adult cu stima de sine ridicata, independent și sigur pe sine. Cred că, urmărit de educația de acasă, a tot așteptat sa-i pice in cap drobul acela de sare.

Ca să nu o mai lungesc așa cu ce cred eu despre poveste aceasta, vă spun clar și cinstit că eu sunt copilul din poveste. Mai exact, mă identific extraordinar de tare cu personajul acesta.

Toata viața mea am trăit cu un drob de sare deasupra capului. Ce am trăit, încă trăiesc, căci el, drobul, nu vrea să mă părăsească și nici eu nu găsesc curajul sau forța necesara să îl îndepărtez.

Odată cu apariția puiului meu pe lume, drobul acesta s-a mărit considerabil si nici gând sa mă părăsească.

Frica asta, spaima că ceva rău mi se va întâmpla, că voi face ceva greșit,  voi spune ceva greșit, că cineva e tot timpul mai bun decât mine, este obositoare si distructivă.

Îmi amintesc cum toata sarcina am avut zeci si mi de gânduri ,, daca are bebe vreo problemă, dacă o să am eu vreo problemă, dacă, dacă, dacă??? ” Zeci de ,,dacă” mi se învârteau zilnic prin cap.

Nu pot uita ziua în care am primit rezultatele analizelor uzuale de graviduță. Cu drobul de sare plutind deasupra capului , nu știu ce am citit eu acolo, dar am descoperit ca am HIV si Hepatita C. Nu puteam sa cred, mă rugam si plângeam. Doctorul nu îmi răspundea nici telefon nici la mail. Eram disperată. Nu mai vedeam nimic în fața ochilor. Deja aveam zeci de scenarii în minte cum că mai am puțin de trăit și ce o să fac, cum o să fac, că parcă am trăit degeaba. Nu am scris nicio carte, nu am pictat niciun tablou, nu am sculptat nicio piatră, nu am apucat NICI MĂCAR să fac un copil. Deja mintea mea începuse sa fabrice teorii de genul ,,viața nu e dreaptă / de ce eu? /de ce acum? etc.”

Bineînțeles ca totul era doar in capul meu. Mi-a răspuns și doctorul într-un final asigurându-mă că totul e ok. Dar drobul, drobul nu voia sa plece. Mă gândeam că poate nu a verificat el bine, poate nici nu s-a uitat peste analize, poate, poate… chemam drobul cu puterea mintii.

Dar ce să vezi? Totul era ,,despre matematica”.

Niciodată nu mi-a plăcut matematica, m-am gândit că oricum nu voi avea nevoie prea mult de ea (pana la urma am calculator chiar și pe telefon), așa ca nu m-am deranjat niciodată să o aprofundez – deși nu matetematica  mea era problema aici. Uneori poți plăti neștiința chiar cu viața (nu a fost cazul meu).

Am încurcat semnul mai mare cu semnul mai mic si uite de aici o întreagă nebunie. Partea proastă este că, m-am uitat de o sută de ori la ele și eram convinsă că informația pe care o am este corectă. La un moment da mi-a trecut fugitiv prin minte că aș  putea să greșesc, dar drobul îmi spunea că am dreptate și am să mor curând.

A doua zi, încă nesigură și cu drobul cât China deasupra-mi, îi împărtășesc surorii mele stresul și îi arăt analizele (daca îmi amintesc bine). Amuzant sau nu,  chiar și nepoțelele mele de clasa a doua știau cum stă treaba cu semnul mai mare și mai mic. Chiar și eu știam, însă drobul mă orbise atât de tare încât pur și simplu voiam să văd doar răul.

Dar totul e bine când se termină cu bine.

Nu vă imaginați că drobul de sare m-a părăsit, nuuuuu, el este încă prezent, mult mai prezent decât înainte de sarcina și bebe. Mă obsedează drobul asta. Unde găsesc un ciocan să îl zdrobesc?

Aveți si voi droburi de sare ? Ce faceți  cu ele?

Urmariti pagina de facebook a blog-ului ( link aici ) sau apasati butonul de follow pentru a primi toate noutatile direct pe mail.

Leave a Reply

