Mamică de revistă

Vrei să știi cum e să fii  mămică de revista? Și eu.

Pentru asta am făcut multa cercetare pe Google încă de pe vremea când eram însărcinată.  Citeam diverse articole prin reviste ale proaspetelor mămici -vedetă, cum erau ele așa strălucitoare în poze (la numai câteva luni, poate chiar zile, de la naștere), cu un zâmbet strălucitor, machiaj impecabil și coafura perfectă, ținând în brațe un îngeraș la fel de perfect.

Povesteau în interviuri ce copii cuminți au, cum dorm toată noaptea, mănâncă bine, zâmbesc  în poze, vorbesc de la 5 luni și merg de la 6, etc. Mai pe scurt cum e să ai un copil, dar să nu simți că îl ai (dacă se poate așa ceva). Articolul continua cu povestea siluetei, cum ele am slăbit în câteva zile fără niciun efort, cum merg și la sală, și la salon, și la spa, pentru că este important să ai grijă și de tine, ziceau ele. Wow, ce frumos. Ce îți poți dori mai mult?

Ciara-pushing-son-Futures-stroller-New-York-City

Uite așa, cu creierul spălat de imagini perfect din reviste, am plecat pe drumul mămiciei. Vă este clar cred, cam cum îmi imaginam viața mea de proaspătă mămică. Cum altfel decât  împingând, ca o divă, un super cărucior cu landou (landoul îl vedeam ca pe un fel de Ferrari al cărucioarelor)  prin parc, aranjată din cap până-n picioare, cu manichiura impecabilă și parul desfăcut în bucle lejere pe umeri . În timp ce bebelușul dormea liniștit în cărucior la umbra copacilor, eu puteam citi o carte,  vorbi la telefon, sau pozându-l la fiecare 5 minute. Ulterior putem merge să beau un ceai, să iau masa în oraș, sau chiar să fac ceva cumpărături.

Am avut grijă să îi împărtășesc idealurile acestea și soțului, așa pentru că este mai frumos să visezi în doi. Super, acum eram doi care visam la o viață de revistă. Ca totul sa fie perfect am comandat și Ferrari-ul pt bebe. Gata, eram super încântați.

Bun…a venit copilul. Oboseală, stres, depresie, kg în plus, ore dormite în minus, un cocktail de stări, emoții și hormoni. Când bebe a împlinit o lună de când a venit pe lume m-am decis să îi fac o ședință foto. Mi-ar fi plăcut să apar și eu în fotografi alături de el.  Exact așa cum vazusem eu în reviste. Am și apărut în câteva. Dar vaiiii, cât de departe eram de ceea ce văzusem eu în reviste. Arătam oribil (cu toate că îmi spălasem chiar și părul pentru eveniment).Desktop

Nu am avut timp de machiaj, m-am înnegrit puțin la ochi cu un creion și am trecut cu o dâră de blush peste obraji. Mai mult de 5 minute nu au reușit nimeni (aka soț și mama)  să stea cu bebe ca eu să mă pot pregăti pentru sesiunea foto. Am pus pe mine singurele haine în care încăpeam și m-am apucat de pozat. După cateva poze am realizat că nici photoshop-ul nu mă poate retușa și am renuntat să mă mai pozez. L-am pozat în schimb pe bebe și chiar am realizat câteva poze ca de revistă. Pruncul era super în poze, dar fără Madona tabloul era incomplet.

Ce era de făcut? Cateva poze reusite de la sedinta foto, chiar daca nu cu mine:)

Păi ce să fie? O căutare pe Google despre cum să fii o mămică fericită, frumoasă, sănătoasă etc.

Mai jos sunt câteva din răspunsurile pe care le-am găsit și pe care le împărtășesc cu voi (poate voi le puteți pune în aplicare).

1.Dormi în același timp cu bebelușul.

Asta dacă bebelușul doarme, al meu dormea maxim o ora neîntrerupt,  timp în care eu nu apucam nici să ațipesc. Eram prea stresată de noua-mi postură încât deși eram frântă de oboseală nu puteam adormi.

2.Roagă pe cineva să stea cu bebe și programează-ți o ieșire în oraș.

Dacă ai pe cine. Ar fi fost mai frumos să menționeze exact pe cine, ca să știu cui  trebuie să mă adresez. Doar au aruncat în vânt o afirmație și m-au lasat în ceață.

3.Mergi la masaj.

Hmm…Da, am încercat. Chiar am mers de câteva ori, bineînțeles cu bebe. Dar relaxarea nu prea vine când puiul se învârte haotic în jurul tău, fuge dintr-o cameră în alta sau se cocoață pe tine pentru o gură de lapte. Din potrivă, devine și mai stresant când ești imobilizat, dar totuși trebuie să fii cu ochii pe el.

4.Roagă pe cineva să te ajute cu mâncarea și curățenia.

Pas, din nou neaplicabil în cazul meu. Aș dori să mi se spună direct pe cine sau să mi se dea o alternativă în cazul în care nu există nimeni. Dar nu, nicio alternativă. Consider că un așa articol nu este corect, mai ales că nu este menționat că ar fi valabil doar pentru anumite mămici, ci pentru toate. Cineva-ul ăsta e un fel de SF.

5.Fă-ți timp pentru tine.

Da, bine. Asta ar fi valabilă în cazul in care ar exista ”cineva-ul” de la puncul 4.

6.Fă-ți timp pentru soțul tău.

What??? Cred că asta e o gluma. Dacă nu ai timp nici pentru tine, oare cum ai timp pentru soț? Dacă am 5 minute libere, prefer să mă spăl pe cap, să îmi tai unghiile, sau să stau pe toaletă fără întreruperi. Consider că el ar trebui să își facă mai mult timp pentru mine. Just my opinion 🙂

7.Lasă responsabilitățile pe seama partenerului.

Haha… De menționat : atunci când el există. Cazul meu : există doar câteva luni pe an. Dar stați așa. Dacă el nu există deloc? Ce fac eu cu sfatul acesta?

8.Păstrează o cameră curată în care să te refugiezi din când în când.

Cum spuneam, asta ar fi posibil doar cu ajutorul ”cineva-ului” (inexistent in cazul meu).

9.Hidratează-te și consumă alimente bogate în vitamine și proteine.

Serios??? Uneori nu am timp nici să beau au, alteori pur și simplu uit. De mâncat mănânc ce apuc, când apuc, cum apuc. In niciun caz nu îmi studiez meniul în functie de vitamine și proteine. Mi-ar plăcea desigur, dar e doar un vis.

10.Fii frumoasă.

Dar vai, din păcate, mama natură nu a fost prea generoasă cu mine la capitolul acesta, așa că atunci când ies din casă mai am nevoie de mici ajustări. Ajustări pe care le-am redus considerabil de când cu bebe. Am redus de asemenea chiar și metodele de înfrumusețare imperios necesare, precum dușul sau spălatul parului. Deci? Din nou neaplicabil.

11. Acceptă ajutorul celor din jur

Asta mi-a plăcut cel mai mult. Da, l-aș accepta cu drag dacă el ar exista.:))

12. Uită de curățenie

De departe preferata mea. Dar cui îi place să doarmă cu gunoaie pe jos, praf pe pereți miros de scutece murdare sau vase nespălate. Hai să fim serioși. Aș putea uita de curățenie în cazul în care ar face asta altcineva în locul meu.

CONCLUZIA?

Pe mine lista aceasta nu m-a ajutat deloc. Totul gravitează in jurul unui ”cineva”. Vreau o listă de acest gen și pentru mămicile fără ”cineva”. Exista oare?

Aaa… și aș mai vrea să văd și un interviu cu o mămică- vedetă FĂRĂ ”CINEVA”. Cer prea mult??

Pe viitor mi-am propus să fac un interviu cu mămicile ”fără cineva”. Sunt curioasă ce sfaturi voi primi.

Voi aveti vreo astfel de listă?

Urmariti pagina de facebook a blog-ului ( link aici ) sau apasati butonul de follow pentru a primi toate noutatile direct pe mail.

Leave a Reply

