Pachetul economic pentru nou născut

Înainte de venirea pe lume a puiul meu, eram convinsă că venirea pe lume a unui copil necesită foarte multe cheltuieli.

o-BABY-WITH-MONEY-facebook

E la mintea cocoșului că trebuie să ai o casă, doar nu te poți muta cu copilul așa dintr-o casă în alta.

Clar îți trebuie și mașină. Copiii sunt imprevizibili și ce te faci dacă ai vreo urgentă?

Urmează apoi pătuțul, căruțul, hăinuțe, biberoane, suzete, sterilizatoare, termos, pompă de sâni, scutece, șervețele, creme, pudra, ulei de masaj, ceai de colici, pernă cu sâmburi pentru colici, picături pentru colici, pompiță de nas, ser fiziologic, cădită, bărbiță, masă de înfășat, blender, stemer, castronele cu capac, castronel fără capac,  etc.

Lista cred că poate continua mult mai mult de aici înainte și fiecare mămică poate adăuga ceva în plus la ea.

Cum să te descurci cu un bebeluș fără toate astea? Mă gândeam mereu cam cât de dificil trebuie să fie. Într-o zi de toamnă însă, puiul meu bătea la ușă. Ops… Noi nu aveam nici 5% din lista de mai sus. Ce mă fac acum?

”Mami, nu ai vrea să mai astepti un pic? Vezi tu, avem și noi planuri, doar că mai durează ceva până le putem realiza, apoi poți să vii liniștit.” 

Credeți că m-a ascultat? Sigur că nu, fix peste 9 luni îmi țineam în brațe puiul și nu, nu eram nepregătită. Cumpărasem deja căruț, pătuț, lenjerie de pătuț, salteluță de pătuț cu nucă de cocos, pernă specială pentru căpșor, scutecele, creme, uleiuri, hăinuțe, suzete, biberoane și multe altele.

Ce am folosit din toate acestea? Păi… mai NIMIC. Cum așa? Hai să vă explic.

  1. Copilul meu nu a dormit niciodată în pătuț, deși am încercat temeinic când ne-am întors de la maternitate. Nu înțeleg nici acum de ce am făcut asta. Pur și simplu în mintea mea, la vremea aceea,  toți bebelușii dormeau în pătuțul lor. Nu știu cine mi-a spus lucrul acesta, sau cum am aflat, știu doar că această teorie era puternic înrădăcinată în mintea mea. Uneori însă instinctul e mai puternic decât orice stereotip cultural, astfel după câteva zile de oboseală maximă, sătula de stat în fund cu copilul la sân am decis să îmi iau puiul alături și bine am făcut. În felul acesta am reușit să mă odihnesc și eu și puiul mult mai bine.

Ulterior am aflat că există și o denumire pentru asta , co-sleeping, care are pe deasupra numeroase beneficii pentru bebeluș și mamă, despre care puteți citi  aici. Dacă nu aveți patul suficient de mare pentru toți trei, puteți folosi un astfel de patuț :patut-bebe-atasabil-la-pat-din-lemn-de-fag

  1. Nici căruțul nu l-a impresionat prea mult. Puiul de om voia să stea lângă mama lui și cam atât. Nimic rău în asta, dar cum să îl țin prins de mine, că doar nu puteam să îl lipesc cu lipici. Înainte de a naște am aflat pe un forum de mămici despre babywearing, însă nu am crezut că îmi va folosi prea mult. Surprize, surprize, babywearing-ul ne-a salvat viața la propriu. Cum? (  despre asta voi face un post separat.)

Un articol grozav despre babywearing (purtarea bebelușului) aici.

  1. Am renunțat și la creme, majoritatea pline de chimicale, care mai mult iritau pielea micuțului.
  1. Colici – un mit  alimentat de producători de medicamente. Babywearingul ne-a salvat și din asta.

Mai multe despre mitul colicilor aici

  1. Biberoane, lapte praf, suzete, sterilizatoare etc. – Nu am avut nevoie de nimic din toate acestea pentru ca am alăptat și alăptez. Evident că știu celebra replică ”nu toate mamele au lapte”. Nimic mai fals, toate mamele au lapte pentru puii lor. Nu toate mamele au acces la informație, la ajutor sau îndrumare în perioada alăptării, asta da, este adevărat.

 

  1. Puiul meu mic, deștept din fire, nu a acceptat nici lingurița. Am eliminat blenderul, steam cookerul și alte minunați. Am mers înainte cu baby led weaning (autodiversificare). Mai exact mese sănătoase în familie .

 

Cam așa:

 

  1. Varianta economică pentru scutece de unică folosință ar fi scutece textile sau elimination communication, pentru care, trebuie să recunosc am fost mult prea leneșă. Vreau totuși să vă arăt ca alternative există.
  1. La șervețelele umede am renunțat când ne-au cadorisit cu prima iritație, am ales apa simpla. Plus îți poți face singură acasă șervețele umede fără prea mari eforturi, cam așa.
  1. Hăinuțele sunt necesare, dar atâta timp cât nu ieșiți la operă în fiecare seară nu ai nevoie de unele prea scumpe sau costisitoare.
  1. Copilul poate fi înfășat și pe pat, nu e nevoie de o masă specială. Masa mea de înfășat stă plină de praf, aruncată sus pe dulap.

Cu banii aruncați pe toate lucrurile inutile puteam sta relaxată o săptămână în vacanță. Voi să nu faceți ca mine. Lucru de care are cea mai mare nevoie un bebeluș este mama. O mamă calmă și relaxată. Nu are nevoie lucruri inutile care în viitor  vor micșora spațiul bebelușului, mai exact locul lui de explorare.

*Singurul lucru care mi-a folosit a fost pompa de sâni, însă am descoperit ulterior că puteam trăi și fără.

Concluzie: minus pătuț , minus căruț , minus biberoane,  minus lapte praf, minus șervețele, minus masă de înfășat și multe alte minusuri.

Egal : Vacanță pentru proaspăta mămică!

Vacanță placută!

 

 

Puteți completa lista cu lucruri folositoare sau nefolositoare în comentarii.

 

Urmăriți pagina de Facebook a blog-ului ( link aici ) sau apăsați butonul de follow pentru a primi toate noutățile direct pe mail.

Leave a Reply

