A fi egoist înseamnă a fi generos cu tine însuți

…Și cu ceilalți aș adăuga eu.

Îmi place mult acest citat, parcă m-am regăsit. De când am devenit mămică viața mea s-a schimbat complet. Da, într-un milion de lucruri bune dacă ar fi să mă iau după zâmbetul cu 8 dinți împrăștiați (da, avem deja 8 dinți), însă trebuie să recunosc că uneori mi se face dor de vechea mea viață.

Îmi e dor să port o poșetă. De când îmi car iubitul peste tot cu mine pot să concurez cu ușurință la o probă de cărat greutăți. 

Îmi e dor să citesc o revistă în timp ce stau pe toaletă

Îmi e dor să vizionez filme până noaptea târziu

Îmi e dor să îmi țin părul desfăcut

Îmi e dor să stau la masă o oră

îmi e dor să citesc romane siropoase, să plâng și să adorm visând conți și rochii vaporoase

Îmi e dor să  ies din casă doar cu telefonul și portofelul în mână

Îmi e dor să port haine elegante

Îmi e dor să mă dau cu ruj

Îmi e dor să mă trezesc la prânz

Îmi e dor de o vacanță, de un masaj, de o manichiură și da…hai să mă opresc deoarece cred că pot continua multe pagini de aici înainte.

Dacă asta înseamnă să fii egoist, ei bine eu tocmai m-am încadrat la această categorie. Nu, nu pentru că aș face tot ce am enumerat mai sus, ci pentru că îmi doresc cu ardoare să le fac și  cu siguranță le-aș face cu prima ocazie care mi s-ar oferi. Mamele nu pot fi egoiste, eu așa auzisem. Așa se vorbea prin târg.  Iacă-tă că nu e așa, se pare că sunt și mame mari consumatoare de egoism. Să fiu și eu una din ele doar pentru că îmi doresc să dorm 1 oră fără puiul meu? Hmmm….

Tocmai când credem că pot concura și eu cu succes la cea mai egoistă  mamă de pe planetă, aud fraza aceasta ” A fi egoist înseamnă a fi generos cu tine însuți”, spusă de o domnișoară (cred) nutriționist (dintr-un centru de detox din Turcia) pe nume Gül Kaynak.

Câtă dreptate, am zburat într-o secundă de la agonie la extaz, de la a fi egoist la a fi generos. Nu, nu sunt egoistă. Vreau să fiu generoasă, extrem de generoasă. Consider că orice mamă  ”egoistă”, are de oferit puiului ei  extrem de multe lucruri importante pentru dezvoltarea lui . Pe lângă dragostea necondiționată oferită de orice mamă, ea poate oferi calm, liniște, pace, echilibru, fericire, bună dispoziție, disponibilitate.

Cum să nu zâmbești când tocmai ai ieșit din salon cu manichiura făcută? Relaxing-holiday-e1365523053548Cum să nu fii disponibilă când tocmai ai dormit două ore în plus? Și cum să nu fii zen când doar ce te-ai întors din vacanță?

 

 

Wow… generos cu tine, bine spus, dar văd că egoismul te face cu sigurantă shutterstock_161875577-300x222mult mai generos cu ceilalți. Cine nu își dorește o mamă/ soție/ soră/ prietenă/ vecină veselă, zâmbitoare, plină de viață și exprimând bucurie prin orice gest? Cred că toți suntem sătui de fețe triste, mai ales când una din ele ești chiar tu.

 

O mamă ”eroină” (also known as ME/MYSELF – doar statuia îmi lipsește) va putea oferi copilului său doar frustări, oboseală, agitație, nervi întinși la maxim, tonuri ridicate, lacrimi sau crize de furie.

Cum să nu fiu obosită când puiul se trezește de n ori pe noapte și la 7 dimineața e fresh? Cum să nu ridic tonul când eu încerc să îmi fac duș și el mănâncă săpunul de wc?

Cum să nu fiu frustrată când cu greu reușesc să mă așez la masă și merg la toaletă doar cu spectatori?

Gata, de astăzi m-am hotărât să devin egoistă.

Mai rămâne doar de văzut cum:))

 

 

Urmăriți pagina de Facebook a blog-ului ( link aici ) sau apăsați butonul de follow pentru a primi toate noutățile direct pe mail.

 

Leave a Reply

