Afaceri cu lapte matern

Acum câteva zile am primit o invitație pe Facebook, la un eveniment organizat de WAHM (Work at home moms -Mămici care lucrează acasă). Abia aștept să ajung la eveniment.

De când am primit invitația însă, mă tot gândesc că mi-as dori și eu sa fiu o ”work at home mom”. Mi se pare că, mai pe românește, pot să  împac și varza și capra. Stau acasă cu copilul, muncesc , nu orice, ci ceea ce îmi place și câștig bani. Super? Cam da… doar că îmi lipsește timpul.

Cum să mă apuc să fac ceva când eu cu greu reușesc să mă descurc singură cu bebe? Când orice colțișor al casei mele este răscolit de Făt-Frumos și mâinile lui dibace. S-ar duce de râpă afacerea mea în 2 secunde, dacă vreo lucrare (muncită ore bune) ar pica în mâinile lui. Aaaa… da, aș putea  face ceva în cele 2 ore (nu întotdeauna 2, uneori 1 sau 30 de minute) în care el doarme iar eu mănânc, pun rufele la spălat, împachetez haine, fac curat, adun jucării,  scriu pe blog(mai nou și doar în cazurile fericite) sau caut  idei de meniuri sănătoase pentru masa noastră cea de toate zilele. Egal timp zero pentru un extra job.  Nu ar fi rău totuși să pot măcar visa la o astfel de posibilitate.

Așa am început să visez la cum ar fi să îmi construiesc propria mea afacere. Posibil ca din pricina oboselii creierul meu nu se mai oxigenează cum trebuie și nicio idee valoroasă nu mai ajunge acolo sus. Nici urmă de inspirație nu îmi mai vizita neuronii.

Îmi lipsea cu desăvârșire ideea unei afaceri, asta până ieri când, întorcându-mă de la piață cu bebe, m-am întâlnit cu afacerea pe stradă. Mai exact vânzătoarea de la magazinul de pe strada noastră, vecina. O doamna între doua vârste, care face conversație cu bebe de cate ori trecem prin fața magazinului. Bebe mai primește un biscuit, o acadea, o pară, o prună,  un ”ce copil frumos” sau ”buburuză albastră”. Ați înțeles ideea. Azi o salutăm din mers deoarece erau clienți în magazin, dânsa îmi face însă semn cu mâna să aștept. Mă opresc și o  aștept să iasă.

”- Mami, ai să îmi dai si mie puțin lapte?”

Ăăăă… Păi noi nu prea consumam lapte și apoi, cum să îmi ceară mie lapte doar nu suntem prietene de-o viața. Da stai așa, ea chiar nu are lapte? Mă rog,  îmi treceau o mulțime de gânduri prin minte și nu mă putem opri la unul. Mă oprește ea brusc din gândire.

” – Doua- trei picături doar, să îmi pun in ochi că am făcut conjunctivită și mă dor ochii rău.”

Mintea mea era blocată pe : ”Oooo… Ce???Cum??Poftim??? N-am înțeles.”

Ușor mi-am revenit și am realizat că ea vorbea de fapt chiar despre laptele meu. Nu mi-a venit să cred. Nu, nu  purtam nicio pancartă cu ”donez lapte”, ci doar un pui cuibărit la sân. Nu am știu ce să îi răspund sau cum să reacționez. Recunosc, m-a blocat, am îngânat ceva de genul: ”Mda o să vă aduc eu”.

”- Am o lingură pregătită aici, daca vrei să îmi pui 2-3 picături”.

”Aici, acum??” Bebe parcă înțelesese problema mai bine decât mine căci ținea sânul bine strâns în mână.

Am intrat în magazin și i-am pus doua picături de lapte într-o linguriță, mi-a mulțumit frumos și am plecat.

Pe drum nu mă puteam decide dacă să rad sau să fiu supărată. Am râs totuși, era prea comic. Sincer, nici măcar nu credeam în ideea asta cu laptele ce vindecă conjunctivita. Credeam doar că ea este de modă veche și se tratează cu băbisme. Când am ajuns acasă, rememorând cele întâmplate, mi-a picat fisa. Iacă-tă deci, sunt o producătoare. De ce să nu fiu și o vânzătoare? Ce afacere aș face:)

bottles-of-expressed-breast-milk-are-seen-as-a-nursing-mother-makes-a-donation-on-the-first-day-of-breast-milk-donation-at-a-hospital-in-medellin-august-20-2014 (1)

Pentru a avea o  afacere profitabilă am nevoie de o reclamă bună, așa că l-am  întrebat pe prietenul meu Google care e treaba cu laptele matern ce vindecă conjunctivita, despre care  credeam eu, că este doar un mit. Ei bine  Google mi-a demonstrat că m-am înșelat.

Iată ce am găsit :

Întrebuințările medicale ale laptelui matern

Conjunctivita: Laptele matern are capacitatea de a trata și vindeca infecții oculare, cum ar fi conjunctivita. Tot ce trebuie să faci este să picuri lapte în ochiul infectat. Ar trebui să faci acest lucru cât mai frecvent posibil, până când ochiul este complet vindecat. Dacă tratamentul este destinat sugarului, cel mai bun mod de a proceda este de a aștepta până când acesta doarme. Deși unii bebeluși acceptă tratamentul și in stare de veghe, poate fi dificil de aplicat. Pentru aplicarea laptelui matern în ochiul bebelușului care doarme, se picură laptele în cuta de deasupra pleoapei și apoi se ridică ușor pleoapa pentru a permite întregii cantități de lapte matern să pătrundă în ochiul închis.

Ciupituri de țânțari și furnici: Laptele matern este un coctail dezinfectant steril; astfel, aplicarea pe înțepături de insecte poate face minuni. Nu trebuie decât să aplici puțin lapte pe înțepături și să freci bine. Asta va opri mâncărimea care poate apărea după înțepătura de insecte.

Demachiant facial: Laptele matern are capacitatea de a curăța foarte bine pielea. Aplică laptele matern pe față și apoi șterge pielea. Incredibil, dar laptele matern poate curăța chiar și machiajul ochilor.

Durere în gât și răni ale gurii: Este indicat să-ți alăptezi bebelușul dacă acesta are dureri de gât. Și pe aftele bucale se poate aplica un pic de lapte matern. Acest lucru va ajuta la vindecarea infecției.

Nas înfundat: În cazul în care copilul are nasul înfundat, tot ce trebuie să faci este să picuri câteva picături de lapte în nas și apoi să-l aspiri; urmează aceeași procedură ca și în cazul serului fiziologic.

Creștere a imunității: În cazul în care copiii mai mari se îmbolnăvesc sau au nevoie de un mic ajutor pentru imunitate, poți să le oferi lapte matern pentru întărirea sistemului imunitar.”

Lista cu întrebuințările laptelui matern este mult mai lungă, iar întregul articol îl găsiți aici.

Mai mult, alt articol vorbește chiar despre vindecarea cancerului cu lapte matern:

” În urma unui studiu realizat de cercetătorii de la Universitatile din Gothenburg și Lund din Suedia s-a descoperit o substanța în laptele matern – formata dintr-o proteina si un acid gras – care a fost testata cu succes pe oameni, obținându-se efecte remarcabile.

“Experimentele efectuate in laborator evidențiază capacitatea noii substanțe de a ucide 40 de tipuri de celule cancerigene, iar cercetările continua pentru a stabili efectele pe care le poate avea in cazul cancerului mamar, a tumorilor cerebrale sau a celor localizate la nivelul membranelor mucoase. Un lucru foarte important de precizat este faptul ca aceasta substanța ucide doar celulele cancerigene fără să afecteze în niciun fel celulele sănătoase”, explica profesorul Roger Karlsson de la Departamentul de Chimie al Universității din Gothenburg care adaugă că au extras substanța din laptele matern și au testat-o pe subiecți afectați de cancer, folosind injecția pentru a o insera direct in tumorile maligne.”

Întregul articol aici:

Aici puteți găsi și o parte din benefiicile laptelui matern (despre care aveam deja cunoștință ).

”…

  •  nu necesită pregătire sau procesare, este steril, la temperatura potrivită, disponibil oricând, în cantitatea potrivită; este astfel conceput încât asigură satisfacerea atât a setei copilului, cât și a foamei; este digerat cu ușurință de sistemul digestiv al sugarului;
  • scade riscul obezității, diabetului, astmului și al altor boli (anemie, alergie, limfom, leucemie, boala Hodgkin, diabet zaharat, hipercolesterolemie, boli intestinale, boli cardiovasculare ale adultului)
  • reduce riscul morții subite
  • crește coeficientul de inteligentă
  • la prematuri scade riscul enterocolitei ulceronecrotice și al retinopatiei
  • gustul poate fi influențat de alimentația mamei, obișnuind sugarul cu gusturi diferite din alimentația familiei
  • musculatură fetei și obrajilor, dentiția se dezvolta armonios, avantajând dezvoltarea vorbirii…”

 

 

Wow… tot timpul acesta zăcea în mine o mină de aur și eu nici măcar nu aveam habar. De mâine mă apuc de promovare. Îmi printez pe haine ”Lapte matern de vânzare, direct de la sursă” :)) Asta în cazul în care mă mai abordează cineva pentru vreo conjunctivită. Gata, nu mai dau gratis. Unde poți găsi atâtea beneficii într-un singur aliment? Nicio șansă.

Lăsând gluma la o parte, laptele matern chiar este miraculos. Mai multe  mămici inventive au descoperit chiar o metodă originală de a păstra laptele matern alături de ele toată viața. Cum?

Făcându-l bijuterii. Da, se pare că se pot face afaceri cu laptele matern.  Asta da  afacere.

 

This slideshow requires JavaScript.

Bijuterii din lapte matern. Absolut superbe.

Felicitări mămicilor!

 

 

Urmăriți pagina de Facebook a blog-ului ( link aici ) sau apăsați butonul de follow pentru a primi toate noutățile direct pe mail.

 

Leave a Reply

