Baia turceasca sau hamamul

 

Turcia, tara pe care o vizitez des și despre care vorbesc mult. Deși se afla la o ” aruncătură de băț” ca distanta fata de România, diferențele de cultura si traditie mi se par uriase.

Ultima experiență fabuloasa, as spune,  pe care am trait-o acolo a fost baia la hamam.
Hamamul este baia comunala la turci, lucru ce nu seamana in niciun fel cu vechile bai comunale de care am auzit pe la noi. Desi mi-am dorit în nenumărate rânduri sa ajung la hamam, timpul nu a fost prea generos cu mine pana acum, se pare însă  ca acesta a fost anul cel norocos in care m-am imbaiat la hamam.

Anul acesta am reusit sa plecam in prima vacanta in 3. Hotelul unde am fost cazați pe perioada vacanței avea propriul hamam, unde puteai merge după bunul plac.

Imagini cu hamamul din resortul nostru.20160519_15520620160519_15523220160519_155222

Am folosit de câteva ori hamamul din resortul nostru, înarmată cu mănuși de peeling din par de capra si din matase( pe care le achiziționasem tot din Turcia cu o alta ocazie). Căldură emanată de marmura calda te relaxa instantaneu. Forma robinetilor, “chiuvetele” acelea adânci din marmura, luminile, picturile, totul te face sa te simți ca un nou născut proaspăt venit pe lume. Nu ai mai fi plecat de acolo.

Experiență fabuloasa cu hamamul am trait-o  însă în cel mai mare centru de hamam din Antalya, Katre Spa/ Hamam.

Imagini cu hamamul Katre

.rixos-premium-belek-hamam-01-e24 (1)2 (1)3 (1)

Centrul de hamam era doar la câțiva km distanta de hotelul nostru și  arata ca un mic palat special creat parcă pentru cadânele din filmele cu Süleyman. Încă de la intrare erai invitat sa iei loc în separeuri cu divane de catifea și pernuțe rotunde, colorate, specific otomane.  Ți se prezenta serviciile de care urmează sa beneficiezi și erai invitat la vestiare.

După ce erai echipat corespunzător în costum de baie,  prima oprire o făceai în camera de sare, apoi  sauna uscata urmată de sauna cu aburi. După aceste proceduri intrai în încăperea denumita “hamam”, unde erai așezat pe un “pat” de marmura calda și erai spălat la propriu. Mai întâi erai scăldat cu apa calda din abundenta,  frecat bine cu o  mănușă speciala de peeling, apoi erai masat bine cu spuma care provenea din niște fantastici saci cu spuma.

 

 

După ce erai proaspăt spălat erai invitat în camera de relaxare, lumina slaba, muzica în surdina, paturi comfortabile… îmmmm…vis. Ți se aplica o masca cu argila și erai servit cu răcoritoare, ceaiuri sau cafea. După ce ajungeai  binișor către al “7lea cer”, urma masajul cu ulei care te expedia direct în al 9lea cer. Ca trezirea la realitate sa nu fie prea brusca înainte de plecare erai invitat pe terasa sa savurezi o băutură calda sau rece și sa admiri o priveliște de vis.

Katre hamam:

.

img3

Relaxing room

 

maxresdefault

Terasa

img4

 

Ăsta da răsfăț pentru o mămica. Noi am ajuns acasă,  eu mi-am reluat dușurile rapide de 5 minute. Îmi amintesc însă cu drag și dor de hamam.

Daca ajungeti in Turcia nu ratati o baie la hamam.

 

 

Urmăriți pagina de Facebook a blog-ului ( link aici ) sau apăsați butonul de follow pentru a primi toate noutățile direct pe mail

 

 

 

 

2 thoughts on “Baia turceasca sau hamamul

Leave a Reply

